КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 11 серпня 1995 р. № 638
Київ
Про затвердження Положення
про всеукраїнський конкурс «Учитель
року»
На виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 р. № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року» Кабінет Міністрів України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити
Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», що додається.
2. Міністерству
фінансів, Уряду Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і
Севастопольській міським державним адміністраціям передбачати у відповідних
бюджетах кошти на проведення щорічного Всеукраїнського
конкурсу «Учитель року».
3. Установити,
що перший Всеукраїнський конкурс «Учитель року»проводиться у 1995/96 навчальному році.
Прем'єр-міністр України
Є. Марчук
Перший заступник
Міністра Кабінету
Міністрів України
М. Селівон
Затверджено постановою
Кабінету Міністрів України
від 11 серпня 1995 р. № 638
Зміни до Положення затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 вересня 2005 р. № 900
Положення
про Всеукраїнський конкурс «Учитель року»
(нова редакція)
1. Всеукраїнський конкурс
«Учитель року» є
одним із заходів реалізації Державної національної програми «Освіта» («Україна XXI століття») і проводиться з метою виявлення і
підтримання творчої праці вчителів,
підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків.
Завданнями конкурсу
є:
піднесення ролі вчителя у суспільстві і підвищення престижності цієї професії;
привернення уваги громадськості, органів виконавчої влади до проблем
освіти;
сприяння творчим педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності вчителя;
поширення перспективного педагогічного досвіду;
забезпечення незалежної експертної оцінки педагогічної діяльності.
2. Всеукраїнський
конкурс «Учитель року» проводить Міністерство освіти і науки України разом з
Академією педагогічних наук, Творчою спілкою вчителів, Педагогічним
товариством.
Міністерство освіти і науки України за поданням зазначених організацій затверджує щороку до 1 жовтня склад центрального оргкомітету конкурсу
та фахові журі.
Центральний
оргкомітет конкурсу визначає фахи (не більше ніж п’ять), з яких проводиться конкурс у поточному навчальному році, встановлює критерії відбору поданих на конкурс
матеріалів, умови та порядок
проведення заключної частини конкурсу і не пізніше як за місяць до початку першого туру забезпечує їх
доведення до відома педагогічної
громадськості.
Всеукраїнський
конкурс «Учитель року» проводиться щорічно в три тури:
перший - районний (міський) - грудень;другий - республіканський
в Автономній Республіці Крим, обласний, Київський та
Севастопольський міські - січень - лютий; третій - заключний,
проводиться поетапно: відбірковий - березень; фінальний
- квітень.
5. Для
проведення першого і другого туру утворюються на місцях оргкомітети
конкурсу і журі з кожного фаху.
Склад районного (міського) оргкомітету конкурсу і журі затверджується
управліннями (відділами) освіти районних, Київської та Севастопольської міських
держадміністрацій (міських рад) за поданням районного (міського) методичного
кабінету та фахових асоціацій учителів (за їх наявності).
Склад оргкомітету і журі конкурсу в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві і
Севастополі затверджується відповідним органом управління освітою за поданням науково-методичної установи та фахових
асоціацій (за їх наявності).
Всеукраїнський конкурс «Учитель року» проводиться на добровільних засадах. У ньому беруть участі, педагогічні працівники загальноосвітніх
навчальних закладів за основним місцем роботи – громадяни України незалежно від одержаної освіти, набутого фаху, віку, які мають стаж
педагогічної роботи не менше 5 років.
Для участі в конкурсі претендент подає районному (міському)оргкомітету такі матеріали:
заяву про бажання брати участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року»;
опис власного
досвіду, що розкриває оригінальність педагогічних ідей, методів, технологій; аналіз результатів праці.
За бажанням учитель може подати оргкомітету й інші матеріали (в тому числі відгуки наукових установ, фахових асоціацій), що глибше розкривають його
творчі здобутки.
8. До участі в
кожному наступному турі допускаються переможці попереднього туру з кожного фаху, на яких оргкомітет подає матеріали, перелічені в пункті 7 цього Положення.
Якщо перший чи другий
тур в окремих регіонах не проводився, бажаючі
взяти участь у третьому турі можуть надіслати до центрального оргкомітету матеріали, зазначені у пункті 7
цього Положення.
9. Центральний
оргкомітет конкурсу приймає заяви з необхідними матеріалами з 1 до 10 березня поточного року.
За результатами
відбіркового етапу претендентам надсилаються запрошення для подальшої участі в
конкурсі.
Фінальний етап третього туру конкурсу проводиться у другій половині квітня
поточного року.
10. На
відбірковому етапі третього туру конкурсу визначаються учасники фінального етапу конкурсу (не більше
12 осіб у кожній номінації).
На
фінальному етапі третього туру визначаються переможець та лауреати конкурсу у кожній номінації.
На
підставі висновків фахових журі центральний оргкомітет вносить колегії МОН України пропозиції щодо присвоєння переможцям конкурсу звання "Заслужений учитель України".
Переможці конкурсу нагороджуються грошовими преміями кожний у розмірі 5,0 тис. гривень; лауреати, які посіли друге та третє місця з кожного фаху, - по 3 і 2 тис. гривень відповідно. Переможці, лауреати,
учасники третього туру конкурсу нагороджуються дипломами, цінними подарунками
центрального оргкомітету у межах
встановленого кошторису, а також можуть бути представлені до державних нагород і відомчих
заохочувальних відзнак.
11. Фінансові
витрати на підготовку і проведення першого і другого туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» проводяться за рахунок місцевих бюджетів, на організацію
третього туру і забезпечення
нагородження його переможців - за рахунок асигнувань Державного бюджету.
|
![]() |
ВИКОНАВЧИЙ ОРГАН КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ)
ДЕПАРТАМЕНТ
ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Н А К А З
__28.09.2016___ № __795_
Про проведення І (районного) туру
Всеукраїнського конкурсу
«Учитель
року-2017»
На виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до Положення
про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638, постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2005 року № 900 «Про внесення змін до Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», наказу Міністерства освіти і науки України від 14 червня 2016 року № 668
«Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017» та з метою виявлення і підтримки творчої праці вчителів, підвищення їхньої професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків
про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638, постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2005 року № 900 «Про внесення змін до Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», наказу Міністерства освіти і науки України від 14 червня 2016 року № 668
«Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017» та з метою виявлення і підтримки творчої праці вчителів, підвищення їхньої професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків
НАКАЗУЮ:
1.
Начальникам управлінь освіти районних в місті Києві
державних адміністрацій:
1.1.
Провести І
(районний) тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017» у
номінаціях «Біологія», «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Початкова освіта» в
листопаді 2016 року.
1.2.
Подати інформацію за результатами І (районного) туру Всеукраїнського
конкурсу «Учитель
року-2017» згідно з додатками 1, 2, 3 до науково-методичного центру
координації методичної роботи та освітніх вимірювань Інституту післядипломної педагогічної
освіти Київського університету імені Бориса Грінченка (пр-т П. Тичини, 17, каб.
221,
тел. 553-99-92) до 15 грудня 2016 року.
тел. 553-99-92) до 15 грудня 2016 року.
1.3.
Забезпечити участь переможців І (районного) туру в
ІІ (міському) турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017».
2.
Директору координаційного центру
інформаційно-комунікаційних технологій Департаменту освіти і науки, молоді та
спорту (Плєвако К. П.) розмістити цей наказ на сайті Департаменту.
3.
Контроль за виконанням цього наказу покласти на начальників управлінь
освіти районних в місті Києві державних адміністрацій.
В. о. директора Департаменту
|
![]() |
В. Челомбітько
|

ДЕСНЯНСЬКА РАЙОННА
В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
наказ
_______________
№ _____
Про проведення І (районного) туру
Всеукраїнського конкурсу
«Учитель року-2017»
На виконання Указу
Президента України від 29 червня 1995 року
№ 489
«Про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», Положення про Всеукраїнський
конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
11серпня 1995 року № 638, постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня
2005 року №900 «Про внесення змін до Положення про Всеукраїнський конкурс
«Учитель року»», наказу Міністерства освіти і науки України від 14 червня 2016
року №668 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017»»,
наказу Департаменту освіти і науки, молоді та спорту від 28.09.2016 № 795 «Про проведення І (районного) туру
Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» та з метою виявлення і підтримки творчої праці вчителів навчальних закладів,
підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків
НАКАЗУЮ:
1.Затвердити склад районного оргкомітету
та журі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017» (додатки 1, 2).
2. Провести перший (районний) тур конкурсу
у листопаді 2016 року у таких номінаціях: «Біологія», «Інформатика», «Музичне
мистецтво», «Початкова освіта».
3.Керівникам навчальних закладів подати
заявки вчителів на участь у конкурсі та провести роз’яснювальну і організаційну
роботу по залученню вчителів до участі у визначених номінаціях конкурсу до 25
жовтня 2016 року.
4.Районному науково-методичному центру
Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації:
4.1.
Організувати і провести перший тур Всеукраїнського конкурсу
«Учитель року -2017» у листопаді
2016 року.
4.2. Підготувати і подати до 15 грудня
2016 року матеріали переможців
І
(районного) туру Всеукраїнського
конкурсу «Учитель року-2017» до
науково -
методичного центру координації
методичної роботи Інституту
післядипломної педагогічної освіти
Київського університету
імені
Бориса Грінченка.
5. Керівникам навчальних закладів, на
базі яких буде проведено перший тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель
року-2017», забезпечити умови для його проведення.
6.Контроль за виконанням даного наказу
покласти на директора РНМЦ Федину Т.М. та
керівників закладів освіти.
Начальник Т.Постолюк
Федина 545-23-12
Додаток
1
до наказу
Управління освіти
Деснянського
району
від 28.09.2016 № 795
Склад районного оргкомітету по
проведенню
конкурсу «Учитель року-2017»
Постолюк Т.К. – начальник Управління освіти Деснянської районної в
місті Києві державної адміністрації , голова оргкомітету;
Левченко Н.П.– начальник відділу загальної середньої освіти Управління освіти Деснянської районної в
місті Києві державної адміністрації;
Федина
Т.М. – директор РНМЦ Управління освіти Деснянської районної в місті Києві
державної адміністрації.
Журі І
(районного) туру Всеукраїнського конкурсу
“Учитель року – 2017»
Інформатика
1.Агафонова С.Б., методист РНМЦ Управління
освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації;
2.Круглова І.М., учитель інформатики,
вчитель-методист гімназії «Троєщина» ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району м.
Києва;
3.Шульга С.В., учитель інформатики, вчитель-методист школи І-ІІІ ступенів № 249 Деснянського району м.
Києва.
Біологія
1. Яковенко Т.С., методист РНМЦ Управління
освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації;
2. Печерна Н., вчитель біології спеціалізованої
школи І-ІІІ ступенів №313 з поглибленим
вивченням інформаційних технологій Деснянського району м. Києва;
3. Філюк Н.П., вчитель біології школи І-ІІІ ступенів № 308 Деснянського району м.
Києва;
4. Ільчук Н.В., вчитель біології гімназії № 283 ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району м.
Києва;
5. Кушнір М.М., вчитель біології Економіко-правового
ліцею ІІ-ІІІ ступенів Деснянського
району м. Києва.
Початкова школа
1. Федина Т.М., директор РНМЦ;
2. Чернова О.В., вчитель початкових класів спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 307 з поглибленим вивченням
природничих наук Деснянського району м.Києва;
3. Перепелиця Людмила Іванівна, вчитель початкових класів
спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 207 з поглибленим вивченням англійської
мови Деснянського району м. Києва;
4. Іващенко І.М., заступник директора
спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 307 з поглибленим вивченням
природничих наук Деснянського району м.Києва;
5. Китаєва М.В., вчитель початкових класів школи І-ІІІ ступенів № 294 Деснянського району м.
Києва.
Музичне мистецтво
1. Красікова Г.І., методист РНМЦ Управління освіти Деснянської районної в місті Києві
державної адміністрації;
2. Анікіна Н.П., вчитель
музичного мистецтва, вчитель-методист школи І-ІІІ ступенів № 306
Деснянського району м. Києва;
3. Терентьєва В.М., вчитель музичного мистецтва, вчитель-методист спеціалізованої школи
І-ІІІ ступенів № 307 з поглибленим вивченням природничих наук
Деснянського району м.Києва;
4. Красікова Н.В.,
вчитель музичного мистецтва, старший вчитель гімназії «Троєщина» ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району
м. Києва;
5. Хмаренко Т.В.,
вчитель музичного мистецтва,
старший вчитель спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 247 з поглибленим вивченням
іноземних мов Деснянського району м.
Києва
Директор РНМЦ Т.Федина
Додаток 2
до наказу
Управління освіти
Деснянського
району
від 28.09.2016 № 795
Перелік навчальних закладів,
на базі яких буде проведено І тур Всеукраїнського конкурсу
“Учитель року – 2017»
Номінація
|
Навчальний заклад
|
Дата проведення
|
«Інформатика»
|
Школа І-ІІІ ступенів №263 імені
Євгена Коновальця Деснянського району
м. Києва
|
24 листопада
2016 року
|
«Музика»
|
Школа І-ІІІ ступенів №300
Деснянського району м. Києва
|
29 листопада 2016 року
|
«Біологія»
|
Спеціалізована школа І-ІІІ
ступенів № 301 імені Ярослава Мудрого з поглибленим вивченням англійської
мови Деснянського району м. Києва
|
23 листопада 2016 року
|
«Початкова школа»
|
Спеціалізована школа І-ІІІ
ступенів № 307 з поглибленим вивченням природничих наук Деснянського району
м. Києва
|
16, 17 листопада 2016 року
|
Директор РНМЦ Т.Федина
Додаток 1
до наказу
Департаменту освіти і науки,
молоді та
спорту
виконавчого
органу Київської міської ради
(Київської
міської державної адміністрації)
від ________________ 2016 року № _____
|
Інформація
про
підсумки проведення І (районного) туру
Всеукраїнського
конкурсу «Учитель року-2017»
№
|
Номінація
|
Кількість
учасників
І
туру
|
Прізвище,
ім’я,
по
батькові переможця
|
1.
|
«Біологія»
|
|
|
2.
|
«Інформатика»
|
|
|
3.
|
«Музичне мистецтво»
|
|
|
4.
|
«Початкова освіта»
|
|
|
Всього:
|
|
|
Начальник управління освіти районної
в місті Києві державної адміністрації (прізвище, підпис)
(ПІБ, телефон виконавця
)
Директор ІППО
КУ імені Бориса Грінченка М. Войцехівський
Додаток 2
до наказу
Департаменту освіти і науки,
молоді та
спорту
виконавчого
органу Київської міської ради
(Київської
міської державної адміністрації)
від ________________ 2016 року № _____
|
Заявка
на участь педагогічних працівників
____________________ району
в II
(міському) турі Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2017"
№
з/п
|
ПІБ
|
Навчальний заклад
|
Посада, фах
|
Категорія, звання
|
Пед.стаж
|
Контактні дані: телефон,
е-mail |
Номінація
|
|
|
|
|
|
|
|
«Біологія»
|
|
|
|
|
|
|
|
«Інформатика»
|
|
|
|
|
|
|
|
«Музичне мистецтво»
|
|
|
|
|
|
|
|
«Початкова освіта»
|
Начальник управління освіти районної
в місті Києві державної адміністрації (прізвище, підпис)
(ПІБ, телефон виконавця
)
Директор ІППО
КУ імені Бориса Грінченка М. Войцехівський
Додаток 3
до наказу
Департаменту освіти і науки,
молоді та
спорту
виконавчого
органу Київської міської ради
(Київської
міської державної адміністрації)
від ________________ 2016 року № _____
|
ЛИСТ-ПРЕДСТАВЛЕННЯ
Голові організаційного комітету
ІІ (міського) туру
Всеукраїнського конкурсу
«Учитель року-2017»
|
_____________________________________________________________________________
(повна назва РУО)
представляє___________________________________________________________________
(прізвище,
ім'я, по батькові учасника Конкурсу)
_____________________________________________________________________________
(посада і місце роботи
учасника Конкурсу)
для участі в ІІ (міському) турі Всеукраїнського конкурсу
«Учитель року-2017"
у номінації «__________________________________».
у номінації «__________________________________».
(указати
номінацію)
________________________________________________________________________________(короткий
висновок про
педагогічну та методичну діяльність учасника Конкурсу)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Начальник управління освіти районної
в місті Києві державної адміністрації (прізвище, підпис)
М.П.
Директор ІППО
КУ імені Бориса Грінченка М. Войцехівський

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
м. Київ
|
№ _668_____
|
Про проведення
всеукраїнського конкурсу
«Учитель року - 2017»
На виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно
до Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. № 638,
НАКАЗУЮ:
1.
Провести у 2016/2017 навчальному році всеукраїнський
конкурс «Учитель року - 2017» (далі – Конкурс) у таких номінаціях: «Біологія», «Інформатика»,
«Музичне мистецтво», «Початкова освіта».
2.
Утворити центральний оргкомітет Конкурсу в складі
згідно з додатком 1.
3. Центральному
оргкомітету Конкурсу до 01 вересня 2016 року підготувати пропозиції щодо складу
фахових журі третього (заключного) туру Конкурсу в номінаціях,
передбачених пунктом 1 цього наказу.
4. Департаментам
(управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних
адміністрацій до 06 березня 2017 року надіслати інформацію про підсумки
проведення першого та другого турів Конкурсу за формою згідно з додатком 2 на
адресу Інституту модернізації змісту освіти (вул. Митрополита Василя
Липківського, буд. 36, каб. 317,
м . Київ, 03035).
5.
Контроль за виконанням цього наказу покласти на
заступника Міністра Хобзея П. К.

Міністр Л. М. Гриневич
Додаток 1
до наказу Міністерства
освіти і науки України
_14.06.2016_ № _668__
СКЛАД
центрального оргкомітету
всеукраїнського конкурсу
«Учитель року - 2017»
Хобзей
Павло Кузьмович
|
заступник Міністра освіти і науки України,
голова центрального оргкомітету
|
Завалевський
Юрій Іванович
|
в. о. директора Державної наукової установи «Інститут
модернізації змісту освіти», доктор педагогічних наук, заступник голови
|
Топузов
Олег
Михайлович
|
директор Інституту педагогіки Національної академії
педагогічних наук України, академік, доктор педагогічних наук, професор,
заступник голови (за згодою)
|
Бєскова
Наталія Володимирівна
|
начальник відділу змісту освіти, мовної політики та
освіти національних меншин департаменту загальної середньої та дошкільної
освіти Міністерства освіти і науки України
|
Бобкова
Олена Степанівна
|
завідувач відділу координації методичної роботи Комунального вищого навчального закладу Київської
обласної ради «Академія неперервної освіти»
|
Калюжна
Олена Володимирівна
|
головний редактор видавництва педагогічної преси та
літератури «Шкільний світ» (за згодою)
|
Короденко
Максим
Володимирович
|
головний редактор газети «Освіта України» (за згодою)
|
Кудренко
Богдан
Віталійович
|
головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України
|
Лотоцька
Алевтина Вікторівна
|
головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин департаменту
загальної середньої та дошкільної
освіти Міністерства освіти і науки України
|
Марушенко
Ірина Михайлівна
|
заступник директора з навчально-виховної
роботи спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №
|
Опаренюк
Галина Андріївна
|
завідувач лабораторії біології та екології
Комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної
освіти»
|
Приходько
Марина Іванівна
|
вчитель музичного мистецтва комунального
закладу «Луцький навчально-виховний комплекс № 9 Луцької міської ради»,
переможець всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2013»
|
Рудюк
Роман
Григорович
|
керівник освітніх програм компании «Майкрософт Україна»
|
Склярова
Галина
Миколаївна
|
голова комітету з питань загальної середньої освіти
Громадської ради при Міністерстві освіти і
науки України, директор
Білоцерківського колегіуму Київської області
|
Тихонова
Тетяна
Валентинівна
|
доцент кафедри природничо-математичної освіти та
інформаційних технологій Миколаївського інституту післядипломної педагогічної
освіти, докторант Національного авіаційного університету, кандидат
педагогічних наук
|
Фіцайло
Світлана
Сергіївна
|
заступник начальника відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин департаменту
загальної середньої та дошкільної
освіти Міністерства освіти і науки України
|
![]() |
Директор
департаменту загальної
середньої
та дошкільної освіти Ю. Г. Кононенко

модернізації
змісту освіти
Ю. І. Завалевський
Додаток 2
до наказу Міністерства
освіти і науки України
_14.06.2016___ № _668___
Інформація
про підсумки проведення першого
та другого турів
всеукраїнського конкурсу «Учитель
року - 2017»
№
|
Номінація
|
Кількість
учасників
першого туру
|
Кількість
учасників
другого туру
|
Прізвище, ім’я, по батькові переможця другого
туру, місце роботи, посада
|
Мобільний телефон,
е-mail переможця
|
1
|
Біологія
|
|
|
|
|
2
|
Інформатика
|
|
|
|
|
3
|
Музичне
мистецтво
|
|
|
|
|
4
|
Початкова
освіта
|
|
|
|
|
Усього
|
|
|
|
![]() |
Директор
департаменту загальної
середньої
та дошкільної освіти Ю. Г. Кононенко

модернізації
змісту освіти
Ю. І. Завалевський
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
І НАУКИ УКРАЇНИ
пр. Перемоги, 10, м . Київ, 01135, тел. (044) 481- 32 -21, факс (044) 481-47=96
На № від
Департаменти
(управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій
Заклади
післядипломної педагогічної освіти
Про організацію
та проведення
всеукраїнського конкурсу
«Учитель
року – 2017»
Відповідно до наказу Міністерства освіти
і науки України від 14.06.2016 № 668 «Про проведення всеукраїнського
конкурсу «Учитель року – 2017», рішення центрального оргкомітету всеукраїнського
конкурсу «Учитель року – 2017» (протокол № 01 від 15.09.2016), з метою якісної
організації всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2017» надсилаємо умови
проведення третього (заключного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року –
2017».
Рекомендуємо провести
перший та другий тури конкурсу відповідно до умов третього (заключного) туру.
Також звертаємо увагу на забезпечення прозорості й відкритості конкурсних
випробувань першого та другого турів, висвітлення перебігу конкурсу на сайтах
органів управління освітою.
Наголошуємо,
що участь вчителів у конкурсі є добровільною та не впливає на рейтинг навчальних
закладів.
Додаток:
на 11 арк.
Заступник
Міністра Павло Хобзей
Артеменко О. А. (044)
248-26-55
Бєскова Н. В. (044)
481-32-01
Додаток
до листа
Міністерства освіти і науки України
30.09.2016 № 1/9-517
Умови та порядок проведення
третього (заключного) туру
всеукраїнського
конкурсу «Учитель року – 2017»
1. Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2017»
(далі – Конкурс) проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня
1995 року № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до
Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638, наказу
Міністерства освіти і науки України від 14.06.2016 № 668 у номінаціях: «Біологія», «Інформатика», «Музичне мистецтво»,
«Початкова освіта».
2. Участь вчителів у Конкурсі
здійснюється на добровільних засадах.
До участі у третьому (заключному) турі
Конкурсу допускаються переможці другого туру, педагогічні працівники
загальноосвітніх навчальних закладів за основним місцем роботи, стаж педагогічної роботи яких не менше 5 років.
3. Відповідні оргкомітети другого туру до 06 березня 2017 року
надсилають на поштову адресу Інституту модернізації змісту освіти (вул. Митрополита Василя
Липківського, буд. 36, каб. 317,
м . Київ, 03035):
заяву учасника
третього (заключного) туру Конкурсу до центрального оргкомітету про участь у
Конкурсі, написану власноруч (додаток 1);
згоду учасника
третього (заключного) туру Конкурсу на обробку персональних даних (додаток 2);
висновок
міського (районного) методичного об’єднання про педагогічну та методичну
діяльність учасника третього (заключного) туру Конкурсу (обсяг – до 2
сторінок);
анкету учасника третього (заключного) туру Конкурсу (з
особистим підписом) (додаток 3).
4. Учасники третього (заключного) туру Конкурсу до 06 березня 2017 року
на електронну адресу Конкурсу (vchitel_roku@ukr.net)
надсилають:
інформаційну
картку учасника третього (заключного) туру Конкурсу (додаток
4);
портретне фото (формат
JPEG, 400х400 пікселів).
5. Третій (заключний) тур Конкурсу
проводиться в очній формі у другій половині квітня 2017 року.
6. Під час відбіркового
етапу третього (заключного) туру Конкурсу учасник у довільній формі представляє
власний досвід роботи (тривалість – до 10 хв.; можливе використання
персонального Інтернет-ресурсу; не оцінюється та не впливає на результат
відбіркового етапу).
7. Конкурсні випробування
третього (заключного) туру Конкурсу (додаток 5).
7.1. Відбірковий
етап:
«Тестування з
фахової майстерності», 40 балів;
«Практична робота», 40 балів;
«Майстер-клас», 20 балів.
7.2. Фінальний
етап:
«Урок», 50 балів;
«Навчальний
проект», 30 балів;
«Експертиза
підручника», 20 балів.
8. Відеозаписи
конкурсних випробувань третього (заключного)
туру Конкурсу розміщуються щодня на офіційній
сторінці Конкурсу.
9.
Голова та члени фахових журі Конкурсу забезпечують секретність завдань
конкурсних випробувань до моменту їх оприлюднення.
10. Оцінювання
конкурсних випробувань третього (заключного) туру Конкурсу.
10.1. Оцінювання
здійснюється за критеріями, затвердженими відповідним фаховим журі.
10.2. Оцінювання
здійснюється особисто кожним членом фахового журі, бали вносяться до оціночної
відомості відповідного конкурсного випробування, член журі підписує та здає
відомість секретарю журі одразу після закінчення кожним конкурсантом
відповідного конкурсного випробування.
10.3. Не допускається
обговорення членами фахових журі виступів учасників під час проведення та
оцінювання конкурсного випробування.
10.4. Зведені відомості
кожного конкурсного випробування підписуються головою та секретарем фахового
журі, розміщуються щодня на офіційній сторінці Конкурсу у сканованому вигляді.
10.5. Рейтингові листи
відбіркового та фінального етапів підписуються головою, секретарем та всіма
присутніми членами фахового журі й у сканованому вигляді розміщуються на
офіційній сторінці Конкурсу.
11.
Для участі у фінальному етапі третього (заключного) туру Конкурсу у кожній номінації визначається 12 конкурсантів, які
відповідно до рейтингового листа відбіркового етапу набрали найбільшу кількість
балів.
У випадку
однакової кількості балів перевага надається тому учаснику, який має вищий бал
за конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності».
Бали,
набрані учасниками на відбірковому етапі Конкурсу, анулюються.
12. За
загальною кількістю балів конкурсних випробувань фінального етапу членами фахового
журі у кожній номінації визначається переможець
та 2 лауреати, які
посіли друге та третє місця.
У випадку
однакової кількості балів перевага надається тому учаснику, який має вищий бал
за конкурсне випробування «Урок».
13. Рішення фахового
журі третього (заключного) туру Конкурсу у відповідній номінації оформляються
протоколами, які підписують голова та секретар фахового журі.
14. Підсумки
відбіркового та фінального етапів третього (заключного) туру Конкурсу є
колегіальним рішенням фахового журі, тому перегляду не підлягають. У разі
виникнення конфліктних та суперечливих питань щодо результатів оцінювання
конкурсних випробувань роз’яснення учасникам надає голова відповідного фахового
журі.
15. Переможці, лауреати та учасники нагороджуються
відповідними дипломами, подарунками центрального
оргкомітету Конкурсу, а також можуть бути представлені до державних
нагород і відомчих заохочувальних відзнак.
Кожний
переможець Конкурсу нагороджується грошовою премією у розмірі 5 тис. гривень;
лауреати, які посіли друге та третє місця у кожній номінації, – по 3 і 2 тис.
гривень відповідно.
16.1.
З метою формування незалежного уявлення про хід третього (заключного) туру
Конкурсу можлива присутність представників громадських організацій, засобів
масової інформації (далі – Спостерігачі).
16.2. Спостерігачі мають попередньо
повідомити організаторів та зареєструватися в оргкомітеті відповідної номінації.
16.3. Під час конкурсних випробувань та
процесу оцінювання в одному приміщенні можуть бути присутніми не більше двох представників
від громадських організацій і двох – від засобів масової інформації.
16.4. Спостерігачі не можуть чинити
вплив на перебіг третього (заключного) туру Конкурсу та його результати, перешкоджати
проведенню Конкурсу, відволікати учасників та членів фахових журі тощо.
16.5. Висновок про перебіг третього
(заключного) туру Конкурсу Спостерігачі мають довести до організаторів у
письмовій формі.
16.6. Члени відповідних оргкомітетів та
фахових журі третього (заключного) туру Конкурсу сприяють Спостерігачам у
здійсненні їхніх повноважень.
_____________________________________
Додаток 1
Центральному
оргкомітету всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017»
_____________________________
,
(прізвище,
ім’я, по батькові)
вчителя _______________________
(предмет)
______________________________
(найменування
закладу)
_____________________________
(область, місто)
ЗАЯВА
Я,
___________________________________________ , даю згоду на участь у третьому
(заключному) турі всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» у номінації
«______________».
З умовами та порядком проведення
конкурсу ознайомле(на/ий) і погоджуюсь.
Даю згоду на публікацію
матеріалів у періодичних та інших освітянських виданнях з можливим редагуванням.
«____» __________ 2017 р. ______________
Додаток 2
Згода
на збір та обробку персональних даних
Я, ________________________________________________________,
паспорт серії
______№ _______________, шляхом підписання цього тексту,
відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01 червня 2010
року № 2297-VІ, надаю згоду центральному оргкомітету всеукраїнського конкурсу
«Учитель року – 2017» на обробку моїх персональних даних з метою забезпечення
моєї участі в третьому (заключному) турі всеукраїнського конкурсу «Учитель року
– 2017» та заходах, що пов’язані з його проведенням.
Ця
згода надається на здійснення дій відносно моїх персональних даних, що будуть
необхідними або бажаними для досягнення зазначених вище цілей, а саме: збір,
систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміна),
використання, розповсюдження (передача), надання третім особам (Міністерству
освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти та ін.).
«____»
__________ 2017 р. _______________ / _______________________ /
(підпис)
(ПІБ)
Підпис
______________________________________ підтверджую.
Директор ЗНЗ _______________ / ___________________________ /
(підпис)
(ПІБ)
Додаток 3
Анкета
учасника третього (заключного) туру
всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2017»
у номінації
________________________
1.
|
Прізвище,
ім’я, по батькові
|
|
2.
|
Дата
народження
|
|
3.
|
Домашня
адреса з поштовим індексом
|
|
4.
|
Мобільний
телефон
|
|
5.
|
Електронна
пошта
|
|
6.
|
Освіта
(найменування
вищого навчального закладу, рік закінчення навчання, спеціальність за
дипломом)
|
|
7.
|
Стаж
роботи:
загальний
|
|
педагогічний
|
|
|
8.
|
Місце
роботи (найменування
навчального закладу відповідно до статуту), телефон з кодом, електронна адреса
|
|
9.
|
Посада
|
|
10.
|
Кваліфікаційна
категорія
|
|
11.
|
Звання
|
|
12.
|
Державні,
урядові нагороди, відзнаки Верховної Ради України, відомчі заохочувальні відзнаки
(рік нагородження)
|
|
«____»
_________ 2017 р. _______________ /____________ /
*
Формат таблиці не змінювати
Додаток 4
Інформаційна картка
учасника третього (заключного) туру
всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017»
у номінації
________________________
Прізвище,
ім’я, по батькові
|
|
|
Місце
роботи
|
|
|
Посада
|
|
|
Освіта
(найменування вищого навчального закладу, рік
закінчення навчання)
|
|
|
Самоосвіта
(за останні 5 років; очна, дистанційна форма; рік
проходження та найменування освітніх програм, курсів, тренінгів тощо)
|
|
|
Педагогічний
стаж
|
|
|
Кваліфікаційна
категорія
|
|
|
Звання
|
|
|
Педагогічне
кредо
|
|
|
Технології, методи та форми, що використовуються
у навчально-виховному процесі
|
||
|
||
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
(у формі есе)
|
||
|
||
Посилання
на персональний Інтернет-ресурс (за наявності)
|
|
|
*
Формат таблиці не змінювати
Додаток 5
Конкурсні
випробування
третього
(заключного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017»
Відбірковий етап
(25 учасників)
Конкурсне
випробування «Тестування з фахової майстерності»
Мета: перевірити знання
конкурсантів з фаху, методики викладання предмета, психології та педагогіки.
Формат: комп’ютерне
тестування (40 питань: 10 – психологія й педагогіка, 30 – предмет і методика).
Тести можуть містити
завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих,
встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної
послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.
Конкурсне
випробування «Майстер-клас»
Мета:
оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння транслювати власний
досвід учасникам
майстер-класу.
Формат:
домашня заготовка у формі міні-тренінгу «учитель – учителю» тривалістю до 30
хв., відповіді на питання журі до 5 хв.
Аспекти, на які слід звернути увагу:
знання сучасних
ідей та теорій з теми майстер-класу;
методично грамотне формулювання теми
майстер-класу;
дотримання
принципу майстер-класу – «Я знаю, як це робити. Я навчу вас»;
представлення власних методичних
знахідок та коментування методичної доцільності їх використання;
дотримання законодавства України щодо
захисту авторських прав, зазначення авторів ідей, технологій, що
використовуються у ході майстер-класу;
залучення учасників майстер-класу до
активної діяльності, практичне опрацювання представлених методів та прийомів роботи.
Орієнтовні
критерії оцінювання: актуальність теми і змісту майстер-класу, методична
доцільність і цінність (можливість набуття учасниками нового методичного
досвіду); застосування інноваційних освітніх розробок та напрацювань;
застосування методів активізації аудиторії, інтерактивних методів; доцільне
застосування мультимедійних засобів; оригінальність проведення; педагогічний
такт, професійне спілкування з аудиторією; предметна культура; володіння державною мовою;
дотримання часового регламенту.
Конкурсне випробування «Практична
робота»
Мета: перевірити вміння конкурсантів
виконувати практичні завдання у межах навчального предмета.
Формат залежить від навчального предмета
та визначається членами фахового журі.
Як приклад: лабораторна робота з
біології, музикування з музичного мистецтва, робота з базами даних з
інформатики, розроблення етапів роботи над художнім твором за програмою початкової
школи.
Критерії оцінювання розробляються
членами фахових журі відповідно до формату практичної роботи.
Фінальний етап
(12 учасників)
Конкурсне
випробування «Урок»
Мета: оцінити
педагогічну майстерність конкурсанта.
Формат: урок
тривалістю 45 хв.
Теми конкурсних
уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми відповідного
предмета; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування.
Аспекти, на які
слід звернути увагу:
використання у ході уроку технологій,
методів, прийомів, про які заявлено в інформаційних картках та презентовано під
час попередніх конкурсних випробувань;
формування
ключових і предметних компетентностей;
мотивація учнів
до самостійної навчальної діяльності;
оптимальне
співвідношення індивідуальної й групової роботи учнів;
доцільність
використання інформаційно-комунікаційних технологій, організаційних форм;
дотримання
часового регламенту.
Орієнтовні критерії оцінювання: володіння дидактичними та фаховими знаннями,
навчальним матеріалом; науковість та доступність викладення навчального
матеріалу; досягнення мети й завдань уроку; дотримання архітектоніки уроку; відповідність методів, форм, прийомів роботи,
засобів навчання завданням уроку і змісту навчального матеріалу, їх оптимальне
поєднання; доцільність використання інноваційних педагогічних
технологій, ІКТ; активізація пізнавального інтересу учнів; організація
самостійної діяльності учнів; індивідуальний та диференційований підходи до
учнів; реалізація діяльнісного підходу;
наявність завдань, пов’язаних із
формуванням ключових і предметних компетентностей; реалізація міжпредметних зв’язків,
формування цілісності знань; психологічний та виховний аспекти уроку;
зміст, форми, доцільність, диференційованість та обсяг домашнього завдання;
володіння державною мовою, дотримання культури мовлення педагога та учнів; особистісні
якості вчителя.
Конкурсне випробування «Навчальний проект»
Мета: перевірити
вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність учнів.
Формат: розроблення
у межах визначеного часу та презентація технологічної карти навчального проекту
тривалістю до 20 хв., відповіді на питання журі – до 5 хв.
Проблеми для розроблення технологічних
карт навчальних проектів визначаються фаховим журі з урахуванням їх актуальності
та значимості й розподіляються серед конкурсантів шляхом жеребкування.
Аспект, на який
слід звернути увагу:
технологічна карта проекту містить:
проблему, тему, мету, завдання, план реалізації проекту, форми та критерії оцінювання
діяльності, передбачувані результати.
Орієнтовні критерії оцінювання: відповідність
між проблемою і темою, метою, завданнями проекту; практична, теоретична,
пізнавальна значущість передбачуваних результатів; планування та організація
самостійної дослідницької діяльності учнів; доцільне використання дослідницьких
та пошукових методів; створення атмосфери успіху, підтримка позитивного
емоційного настрою; методи та форми оцінювання; структурна цілісність проекту;
змістовність, науковість проекту; логіка та послідовність виконання проекту.
Конкурсне
випробування «Експертиза підручника»
Мета: перевірити
вміння конкурсантів аналізувати навчальний та науково-методичний апарат
підручників для загальноосвітніх навчальних закладів.
Формат: підготовка
експертного висновку на одну логічно завершену тему підручника.
Підручник та тема обираються головою
журі.
Аспекти, на які
слід звернути увагу:
в експертному
висновку має бути висвітлено: відповідність навчальній програмі; характеристика
науковості викладу навчального матеріалу; реалізація особистісно орієнтованого,
компетентнісного, діяльнісного підходів; спрямованість на формування мотивації
до навчання, критичного мислення; раціональний розподіл тексту на основний і
додатковий; побудова, структура, мова текстів; діалогічність текстів;
дидактична доцільність ілюстративного матеріалу; ефективність апарату засвоєння
знань; наявність засобів диференціації, індивідуалізації та персоналізації
навчальної діяльності; наявність завдань для організації групової,
навчально-дослідної та проектної діяльності; спрямованість завдань на розвиток
логічного мислення, пізнавального інтересу, інтелектуальних та творчих
здібностей; забезпечення виховної, розвивальної та здоров’язбережувальної
функцій;
експертиза здійснюється відповідно до Інструктивно-методичних матеріалів для
проведення експертизи електронних
версій проектів підручників, поданих на конкурсний відбір проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх
навчальних закладів, схвалених вченою
радою Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України
(протокол № 1 від 21 січня 2016 року).
Орієнтовні
критерії оцінювання: аргументованість, обґрунтованість, вичерпність.
______________________________________________
вчитель початкових класів школи І-ІІІ ступенів №282 міста Києва
посади:
- вчитель початкових класів
- в.о. керівника ПМК вчителів початкових класів та вихователів групи продовженого дня
електронна пошта: juliako@online.ua
власний Інтернет - ресурс juliakomand.blogspot.com
педагогічне кредо: " Викладання є мистецтво, а не ремесло - в цьому сам корінь вчительської справи. Перепробувати десять методів і вибрати свій, переглянути десять підручників і не триматися ні одного до кінця - це єдино можливий шляx викладання. завжди винаxодити, вимагати, удосконалюватися - це єдиний курс учительської педагогічної майстерності"
І. А. Зязун
особливе в роботі
" Я - педагог та особистість"
КОНКУРС "УЧИТЕЛЬ РОКУ" У РОЗПАЛІ!
Цьогоріч конкурсні випробування вчителів міста Києва проходять у чотирьох номінаціях: Інформатика, Музика, Біологія, Початкова школа.
03.11.2016р. відбудеться інструктивно-методична нарада для вчителів - учасників конкурсу "Учитель року"
Немає коментарів:
Дописати коментар