Продзвенів
уже дзвінок,
починається
урок.
Приготуйте
без мороки
Все,
що треба до уроку.
Книжку,
зошит, ручку, олівці.
Приготувались?
Молодці!
Все
у нас уже на місці,
залишилось
тільки сісти!
Сядьте,
дітки, всі гарненько,
Руки
покладіть рівненько.
Голову
вище підніміть,
Плечі
свої розведіть.
Всі
на мене подивіться,
і
приємно посміхніться!
У цей
ранковий, добрий час
Я
рада, діти, бачить вас.
Треба
всім нам привітатись.
Вліво-вправо
поверніться,
Один
одному всміхніться.
Чи
готові до уроку? Молодці!
То
ж сідайте. Працювати почали.
Клас
готовий працювати?
Додавати
й віднімати,
Числа
й вирази рівняти,
Вчасно
руку піднімати,
Щоб
складну задачу розв’язати.
Проспівав
дзвінок –
Починається
урок.
З
ласки,
Маминої
казки,
З
щирого старання,
Цікавого
навчання.
Клас
готовий працювати? (Так)
Додавати
й віднімати? (Так)
На
розряди розкладати? (Так)
Вчасно
руку піднімати? (Так)
Вміло
в групах працювати? (Так)
Вирази
й задачі розв’зати? (Так)
Дзвінок
до роботи уже кличе нас.
Країною
знань мандрувати нам час.
Працюймо
завзято і дружно усі,
Щоб
всі молодцями були у кінці.
Доброго
здоров’я, діти, доброго дня!
Хай
вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай
сміється мирне небо і дивує світ,
А
земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо
здоров’я, любі діти, в світі – головне,
А
здоровий і веселий – щастя не мине!
Тема
ця хоч не проста, та для вас цікава,
Будуть
в ній нові слова, буде і забава.
І
в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,
Мовних
скарбів пребагато ми з вами зберемо.


Дзвоник
всім нам дав наказ –
До
роботи швидше, клас!
Попрацюємо старанно,
Щоб
сказати у кінці.
Що
у нашім дружнім класі,
Діти,
просто, молодці!
Ось
дзвінок нам дав сигнал –
Працювати
час настав.
Нумо
всі часу не гаймо і роботу починаймо.
Працюватимем
старанно,
Щоб
почути у кінці,
Що
у нашім 1 класі
Діти
– просто молодці!
Погляньте
у віконечко. (Діти протягують руку).
Чомусь сховалось сонечко. (Знизують плечима).
А ми засвітимо сонечко. (Показують на себе).
Таке велике сонечко. (Руки в сторони).
Таке веселе сонечко. (Посміхаються один
одному).
Я – сонечко! (Показують на себе).
Ти – сонечко! (Показують один на одного).
Ми – сонечка! (Беруться за руки).
Ми – світимося всі!
Лиш
дзвінок на урок продзвенить,
Стане
кожний серйозним в ту мить.
Бо
роботи багато у нас,
І
дружно працює наш клас.
Уже
дзвінок сигнал нам дав,
І
на урок він нас покликав.
А
отже, часу не втрачаймо,
Роботу
швидше починаймо.
Сядьте
діти всі гарненько,
Руки
покладіть рівненько,
Голову
вище підніміть,
Свої
плечі розведіть.
Всі,
дітки, посміхніться,
Веселіше
подивіться.
Доброго
ранку,
Доброго
дня!
Хай
плещуть долоньки,
Тупають
ніжки,
Працюють
голівки
Та
сяють усмішки.
Доброго
ранку!
Доброго
дня!
Бажаєте
ви, бажаю вам я!
Нумо,
діти, підведіться!
Всі
приємно посміхніться.
Продзвенів
уже дзвінок.
Починаємо
урок!
Вже
закінчилась перерва.
І дзвенить для нас дзвінок.
Всі зібралися у класі?
Починаємо урок!
Знову
день почався, діти,
Всі
зібрались на урок.
Тож
пора нам поспішити —
Кличе
в подорож дзвінок.
Сьогодні
в нас урок звичайний,
Та
вчить багато нас чому.
Хай
буде він для нас повчальний!
За
це подякуєм йому!
Сьогодні
у нас — незвичайний урок.
Сьогодні
ми зробимо ще один крок
В
країну чудову, в країну відому,
Що
нас чекає й збагачує мову.
Щоб
урок пройшов немарно
Треба
сісти рівно, гарно.
Дарма
часу не втрачати,
Думати
і працювати.
Добрий
день, весняний ранок,!
Добрий
день, весняний день! Ми прийшли до школи вс,
Тільки
сонечко зійшло.
Один
одному всміхнемось,
Гарним
настроєм проймемось.
До
роботи, до розваг.
Кожен
з нас готовтй? Так!
Встаньте,
дітки, всі рівненько,
Посміхніться
всі гарненько.
Посміхніться
всі до мене,
Посміхніться
і до себе.
Привітайтесь:
Добрий день!
Хай
гарно розпочнеться новий день!
Вушка
прислухайтесь,
Очки
– придивляйтесь,
Носик
– глибше дихай,
Ротик
– посміхнись.
Спинки
розправляйтесь,
Ручки
піднімайтесь,
Нумо
до роботи
Дружно
всі взялись!
Ви
сьогодні вже проснулись?
Мамі
зранку посміхнулись?
Клас
наш радо вас вітає!
Настрій
кожен гарний має?
Станьмо
разом в дружне коло!
Привітай
нас, рідна школо!
Добрий
день!
Раз
– берізка,
Два
– гайочок,
Три
– березовий листочок,
А
чотири – рідний клас,
П’ять
– добром вітає нас.
Шість
– це вчителька рідненька,
Мила,
люба, наче ненька.
Сім
– це діточки усі,
Вісім
– мами, татусі.
Дев’ять
– рідна наша школа.
Десять
– ми у дріжнім колі.
Добрий
день! Добрий день!
Доброго
ранку – сонце привітне!
Доброго
ранку – небо блакитне!
Доброго
ранку – в небі пташки!
Доброго
ранку – зелені дубки!
Доброго
ранку – люди привітні!
Я
всім бажаю щоб посмішки квітли!
Встало
вранці ясне сонце,
Зазирнуло
у віконце.
Ми
до нього потяглися,
За
промінчики взялися.
Будем
дружно присідати,
Сонечко
розвеселяти.
Сіли,
встали, встали, сіли,
Бачте,
як розвеселили.
Стало
сонце танцювати,
Нас
до танцю припрошати.
Нумо,
разом, нумо, всі
Потанцюймо
по росі!
Візьмемося
за руки
Та
станемо у коло.
Радість
та усмішки
Хай
сяють навколо.
У
мене гарний настрій, дуже.
Посміхнись
і ти, мій друже!
Зранку
я чогось не в дусі,
Звеселіть,
бо зажурюся!
Добрий
день, малята,
Хлопчики
і дівчата.
З
давніх пір і понині
Кажуть
в нас в Україні
Здоровенькі
були!
Сонечко
встало,
Іде
новий день.
Любі
малята
Усім:
«Добрий день!»
Пташечка
в небі
Співає
пісень.
Ніби
вітає усіх:
«Добрий
день!»
Дзвоник
видзвонює
Дзень!
Дзень – дзелень!
Учні,
школярики,
Всім:
Добрий день!
Здрастуй,
здрастуй, новий друже!
Кожен
з нас тут не байдужий.
Станем
всі – одна сім’я.
Будем
друзі – ти і я!
Привіт,
привіт тобі, мій друже.
Я
скучив за тобою дуже.
Не
бачив цілі вихідні, -
Аж
два таких предовгих дні!
Треба
разом привітатись:
Добрий
день. Добрий день.
Дружно
й весело сказати:
Добрий
день. Добрий день.
Вправо,
вліво повернутись.
Добрий
день. Добрий день.
Один
одному всміхнутись.
Добрий
день. Добрий день.
Як
вас, друзі, всіх багато
Синьооких
і чорнявих,
Карооких
і білявих,
І
високих, і низеньких,
І
товстеньких, і худеньких…
Всіх
вас рада привітати
І
найкраще побажати.
Добрий
день!
Промінь
падає в долоні –
Другу
посміхнись.
Очі
у небес бездонні –
За
руки візьмись.
Шелестить
над нами листя –
Весело
стрибай.
Хвиля
мружиться іскристо –
Тож
і ти моргай!
Вже
метелик не сумує –
З
радістю танцюй.
Квіти
хтось комусь дарує –
Тож
і ти даруй.
На
поляні гриб-грибочок –
В
кошик поклади.
А
на річці є місточок –
Швидше
перейди.
Заховалася
суничка –
Нахились
мерщій.
Вітер
вже лоскоче личко –
Ти
його закрий.
В
небо пташечка злетіла –
Спробуй
полети.
Десь
за лісом сонце сіло –
Тож
сідай і ти.
Задощила
раптом хмарка –
Руки
підставляй.
Потім
знову стало жарко –
Голову
сховай.
Ось
таке воно, це літо –
В
небо задивись.
Пісня
лине понад світом –
Другу
посміхнись!
Доброго
ранку!
Доброго
дня!
Доброго
вечора – нині, щодня!
Хай
не псується годинник на вежі.
Хай
буде все на земля, як належить:
Сонце
– як сонце, літо – як літо,
Дощик
– як дощик, діти – як діти.
Кожному
дому я щастя бажаю.
Маку
– цвітіння, житу – врожаю,
Небові
– миру, голубу – неба.
Кожній
дитині – всього що треба.
Хай
усміхаються діти щодня.
Доброго
ранку!
Доброго
дня!
Від
серця до серця
Лунають
вітання.
Прийми
найщиріші мої побажання:
Щоб
ти був старанний,
Щоб
ти був завзятий,
Веселий,
щасливий,
Здоровий,
багатий.
Тільки
сонечко зійде,
Зазирне
в вікно світанок,
До
вікна ми підійдем
І
промовим: «Добрий ранок!»
Доброго
дня вам, любі малята,
Хлопчики
милі мої і дівчата.
Щирою
посмішкою я вас вітаю,
Доброго
настрою на весь день бажаю.
Хай
на милих ваших личках
Привітні
розцвітуть усмішки.
Вліво,
вправо поверніться
І
сусідам посміхніться.
За
руки один одного візьмем –
І
дружно привітаємось –
Добрий
день!
Другу
руку простягни,
Посмішку
усім пошли.
Добрий
ранок!
Добрий
день!
Нашу
зустріч розпочнем!
Дзвоник
всім нам дав наказ —
До
роботи швидше, клас.
Попрацюєм
всі старанно,
Щоб
пройшов урок немарно.
Вже
дзвінок нам дав сигнал:
Працювати
час настав,
Тож
і ви часу не гайте,
Працювати
починайте
Щоб
урок минув не марно,
Нам
сидіти треба гарно.
Не
крутитись на уроках,
Як
папуга чи сорока.
Ось
і школа, ось і клас,
Він
давно чекає нас.
І
прийшли ми всі сюди,
Щоб
учитись і рости.
У
класі стало тихенько,
Усі
сидять рівненько,
Вчитель
до вас усміхається,
Наш
урок розпочинається.
Стали,
діти, всі рівненько,
Посміхнулися
гарненько,
Настрій
на урок взяли
Й
працювати почали.
Безліч технік і технологій проведення уроку розроблені і розписані провіднимии майстрами теорії і практики. Покликані вони допомогти кожному вчителю стати Майстром, а кожен урок – зробити плідним. Ми не будемо стояти осторонь. Класна робота теж започатковує цикл матеріалів з технології уроку. І почнемо, звісно, з… початку. За словами Льва Толстого «справжній урок починається не з дзвінка, а з тієї миті, коли спалахує думка учня»
Дзвенить дзвінок. Вчитель заходить в клас, перед ним десятки зо два пар очей. Які вони: радісні чи засмучені від того, що розпочався урок, чекають зустрічі з вчителем чи хочуть, щоб урок швидше минувся? Готуючи план уроку, ми відводимо на організаційний момент максимум дві хвилини, але саме цей час визначає, яким буде урок, задає настрій, тон, темп і подальший хід уроку. «Початок – половина цілого» – ці повчальні слова Піфагора стали афоризмом.
С.Т.Шацький в 30 роках ХХ сторіччя писав: «Технологічний підхід до початку уроку доповнюється психологічним: «Початок занять. Учитель приходить до класу й намагається, глянувши на вираз облич своїх дітей, якимось чуттям зрозуміти, з чого треба починати роботу, і, таким чином, у нього починає проявлятися творчість… треба відчути всю групу дітей і шляхом швидкого орієнтування почати з того, що на даний момент проходить».
Кожен вчитель має свої традиції початку уроку. Хтось має звичку запізнитися, хтось економить час, кидає учням «Добридень. Не вставайте. Розпочнемо урок», хтось вітається традиційно «Здрастуйте, діти. Сідайте будь ласка». Дуже часто, вчитель поєднує вітання з невербальними засобами.
Та й навчальні дні не схожі один на інший і два абсолютно однакових уроки провести неможливо, тому і рецептів абсолютно правильних немає. Є лише напрацьовані матеріали, свої цікавинки, фішки, які, можливо ще комусь підійдуть і знадобляться у роботі.
І так, почнемо урок…
- Застосування віршів, що налаштовують на роботу.
Поетичні рядки:
- Створюють позитивний емоційний фон уроку.
- Створюють атмосферу відвертого спілкування.
- Тактовно спрямовують діяльність дітей.
- Мотивують учнів на активну діяльність.
- Навчають ставити мету та формують уміння аналізувати, узагальнювати і робити висновки.
- Розвивають естетичний смак, почуття прекрасного.
- Привчають до чіткої організації навчальної діяльності.
Пропоную вашій увазі невелику збірочку віршів на початок уроку.
- Налаштування на спільну дяльність завдяки стандартним фразам: наша тема, наша мета, наші завдання. Можна також зпстосовувати до них зображення. Єднісь з вчителем розвиває відповідальність і увагу до поставлених задач.
- Психологічні хвилинки:
Вітання.
Так, наприклад, багатьох зацікавить незвичайне привітання “Добрий день!”
а)Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців і кажуть:
бажаю (стикаються великими пальцями);
успіху (вказівними);
великого (середніми);
у всьому (безіменними);
і всюди (мізинцями);
Вітаю! (Дотик всією долонею)
б)Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ввічливі слова”.
в)Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука,два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Привітались і здружились.
Розминка
Така розминка формує культуру мовлення, привчає використовувати етикетні формули:
– Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
– Доброго ранку, Марійко, я бажаю тобі веселого дня!
– Доброго ранку, Лесику, я дуже радий тебе бачити!
– Вітаю тебе, Тетянко, я хочу щоб день у тебе був щасливим!
Психоформула
Доцільно використовувати таку настанову на початку уроку, перед самостійною чи контрольною роботою.
Люблю я свій розум,
Увагу та пам’ять.
Працює мій мозок.
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Учителя слово
Здійсню практично..
Психологічна настанова
До успіху
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі
( можна оформити як девіз уроку):
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Я- сонце
Діти, давайте привітаємося із сонячним промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.
«Я- маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.
Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.
Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»
– Діти, який у вас став настрій?(відповіді дітей.)
Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів.
Самоналаштування
Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
Гра « Створюємо настрій»
Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:
- Я прийшов на урок для чого? …(Учитися).
- Треба бути яким? …(Спокійним).
- Зі мною хто? …(Мої друзі).
- Вони мене що? …(Поважають).
- Мені це як? …(Приємно).
- Я готовий до чого? …(До успішної роботи).
- Поетичні хвилинки.
Це завжди вражає, викликає повагу з боку учнів, адже їм добре відомо, наскільки складно вчити вірші. Якщо ж учитель продекламують рядки з виразом, необхідними емоціями, а ще й в тему, то успіх у створенні позитивного настрою гарантований.
- Випадок з життя.
Зайшовши в клас, вчитель демонструє переповнюють його емоції від побаченого чи почутого епізоду і починає розповідати життєву історію. На учнів це надає приголомшливе дію. Ніби як література, а нам тут про випадок в автобусі. Проте, для концентрації уваги і довірчого настрою між учителем і учнями коротка історія зробила користь. Можна переходити до теми уроку.
- Прийом «Інтрига».
На початку уроку задається цікавий, несподіваний питання, на який відповісти учні зможуть лише по закінченню заняття.
- Музичне вітання.
Ніяких слів, тільки музика, яка налаштує на урок, буде перекликатися з темою. Вчитель може використати мелодії українських народних пісень, класичну музику, навіть сучасну популярну музику.
- Малюнкове вітання.
Використовую для цього смайлики. Є декілька варіантів такого вітання:
– Прикріплюємо на дошці смайл “Радість” і бажаємо всім учням гарного настрою, легкого засвоєння теми.
– Пропонуємо учням обрати “Смайл уроку”серед запропонованих.
Учням, що обрали “сумні” або занадто веселі смайли, радимо налаштуватися на роботу. Важливо використати цей прийом і наприкінці уроку, під час рефлексії. Учні можуть смайликом показати свої враження від уроку, чи змінився їх настрій за час уроку. Це дасть змогу вчителю проаналізувати свої помилки, знайти індивідуальний підхід до кожного учня.
Методів для створення продуктивного настрою багато, і кожен учитель формує сам свою «скарбничку». Важливо – видозмінювати і розуміти, що вибір засобів повинен залежати від настрою класу і кожної дитини окремо. Вдалий початок уроку – це вже половина успіху. Пам’ятайте про це!

Немає коментарів:
Дописати коментар